• info@disklinikleri.net
İnvisalign

Tıptaki devamlı değişme ve gelişmelerle birlikte telsiz diş tedavisi olarak ortodonti alanında ön plana çıkan İnvisalign, şeffaf plaklar kullanılarak yapılır. Şeffaf plakların tel yerine kullanıldığı bir tedavi süreci olarak da düşünülebilir. Peki, genel anlamda Invisalign nedir?

Bu tedavi dişlerdeki yamukluk ve çarpıklıkların şeffaf plaklar ile düzeltilmesi prensibine dayanmaktadır. Tel ile uygulanan tedaviye bir alternatif olarak düşünülebilir. Daha çok basit ve orta düzeyli çarpıklıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Aşırı durumlarda yine tel tedavisi hekimler tarafından önerilen tedaviler arasında yer almaktadır.

Şeffaf plaklar kullanıldığı için de gün içerisinde kullanımında estetik açıdan herhangi bir soruna neden olmamaktadır.  Kolayca çıkarılıp takılabilir, konforlu bir kullanıma sahip olması ile özellikle son yıllarda tel tedavisi yerine tercih edilebilen bir uygulama olarak görülmüştür.

İnvisalign Tedavisi Neden Tercih Edilir?

Tel tedavisine alternatif olarak uygulanabilen bu tedavi ortodonti tedavisi için sıklıkla tercih edilmektedir. Bunun yanında ağız içerisinde çok fazla dolgu varsa ve dişler ve ağız yapısı çürüğe meyilli ise bu tedavinin tercih edildiği söylenebilir.  Bu alanlarda fazlaca tercih edilmesinin nedeni ise braketlerin diş üzerine yapışmasından kaynaklanmaktadır. Tel için kullanılan braketler bu anlamda ağız içi hijyeni zorlaştırmaktadır. O nedenle takıp çıkarılabilen özellikte olan bu şeffaf plaklar bu alanlarda tedaviyi kolaylaştırmaktadır.

İnvisalign Tedavisi Özellikleri

Genel olarak İnvisalign tedavisi günlük yaşam konusunda pek çok avantajlı özellikle sahiptir. Bu tedavinin tel yerine tercih edilmesinin de bu anlamda pek çok artısı mevcuttur. Tedaviyi almak isteyen hastalarımızın bilmesi gereken, tedavinin genel özellikleri şu şekilde ifade edilebilir;

1. Diş teli kullanmaya gerek kalmadan tedavi sağlar ve günlük yaşantıyı etkileyecek özellikte değildir.
  2. Şeffaf oluşları sebebi ile konuşurken veya gülerken dışarıdan belli olmaz.
  3. Takıp çıkarılabilir özellikte olmaları ile ilgili olarak yemek yerken veya içecek içerken kolaylıkla çıkarılabilir.
  4. Özel günlerde rahat etmek isteyen kişiler için uygun özelliktedirPek çok yaş aralığında uygulanabilecek bir tedavi yöntemidir.
  5. Tel için kullanılan metal ve braketlere ihtiyaç duyulmamaktadır.
  6. Tedavi ile ilgili olarak İnvisalign öncesi ve sonrası hakkında bir fikir oluşmasına yardımcı teknoloji içermektedir.

Bu ve bunun gibi özellikler ile İnvisalign şeffaf plak tedavisi gönül rahatlığı ile tercih edilebilir. Kliniğimizde de uzman diş hekimlerimiz yardımı ile bu hizmet sunulmaktadır.

İnvisalign Tedavisi Avantajları

Bu tedavinin özelliklerine bakıldığında kişilere sağladığı avantajlar hakkında fikir sahibi olunabilir. Geleneksel tedaviden farklı olarak çok daha konforlu özellikler içermesinden ötürü, batma ve yara gibi durumlar meydana gelmez. Bu da tedavi süresinde hastaların rahat etmelerine, yeme ve konuşmalarının stabil olarak devam etmesine yardımcı olmaktadır.

Bunun dışında günlük yaşantıyı etkilememesinden dolayı aktiviteleri de kısıtlamamaktadır. Yani tel tedavisinde olduğu gibi belirli yiyecekleri yemenin yasak olması gibi bir durum söz konusu değildir. Bununla bağlantılı olarak İnvisalign yaptıranlar da özellikle yemek yeme konusunda oldukça rahat olduklarını ifade etmektedirler.

Ağız içi hijyen konusunda da herhangi bir kısıtlama olmadan diş ipi kullanımı ve diş fırçalama serbest olmaktadır. Bunun için plağın çıkarılması yeterli olacaktır.

Tel tedavisine göre daha kısa sürede tedavi olanağı sağlamaktadır.

İnvisalign Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavi için öncelikli olarak bir ön randevu gerçekleştirilmektedir. Diş hekimi ağız içerisindeki durum ile ilgili olarak değerlendirme yaptıktan sonra tedaviye karar verebilir. Genel anlamda bakılacak olursa, ileri derecedeki şekil bozuklukları hariç diğer alanlarda bu tedavi tercih edilebilmektedir. Süreç şu şekilde ilerlemektedir;

1. Öncelikli olarak ağız içi ölçüsü, üç boyutlu tarayıcılar yardımı ile alınmaktadır ve süreç bu şekilde başlatılmaktadır.
  2. Plaklar alt ve üst dişler için ayrı olarak hazırlanmaktadır.
  3. Dişlerin mevcut durumuna göre bir ve iki hafta aralıklarla yeni ölçüler alınarak plakların değiştirilmesi gerekmektedir. Bu süreç içerisinde devamlı olarak diş hekimi kontrolleri sağlanmak gerekmektedir.
  4. Plaklar hastaya teslim edilmeden önce ataşmanlar içerisine yerleştirilmektedir. Bu diş üzerinde plakların daha kolay tutunmasını sağlamaktadır.

Süreç bu şekilde devam etmektedir. Kaç seans süreceği dişlerin durumuna bağlı olarak değişmektedir. Plağın hazırlanıp hataya teslimi ile başlayan bu süreç, düzenli kontroller ile devam etmekte ve dişlerin talep edilen düzeye ulaşmasına kadar sürmektedir. Plakların tesliminin gerçekleştirilmesinin ardından düzenli olarak İnvisalign ile ilgili olarak kontrole gidilmesi tedavinin gidişatının kontrol altında tutulması için önemlidir.

Genel olarak süre içerisinde dokuz ila on adet plak değişimi ile süreç bitirilmektedir. Bu ortalama bir sayıdır. Dişlerin durumuna göre süreç içerisinde plak sayısı artırılıp azaltılabilmektedir.

Plakların kullanımında da dikkat edilmesi gereken bazı taraflar mevcuttur. Bu plaklar yemek yenildiği zamanlar hariç ağızda durmalıdır. Bu da yaklaşık 22 saat içerisinde ağızda bulunması gerekliliği anlamına gelmektedir. Yemekten sonra ağız temizliği gerçekleştirilip plaklar tekrar takılmalıdır.

İnvisalign Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tedavi herkes için farklı olarak kullanılmaktadır. Herkesin ağız yapısı ve diş özellikleri farklı olduğu için diş hekimlerinin önerileri doğrultusunda süreç takip edilmelidir. Bu anlamda dikkat edilmesi gereken noktalar da doktorunuz tarafından net bir şekilde belirtilecektir. Genel noktalardan bahsedecek olursak;

1. Alt ve üst olarak iki ayrı plak sunulmaktadır. bu anlamda her takışta doğru plağın takıldığından emin olunması gerekmektedir. Bunun yanında plaklar ağız içerisinde tam oturmalıdır. Aksi takdirde ağız içerisinde yara ve ağrı meydana gelebilir. Tüm bunlar da tedavi sürecini etkileyebilir.
  2. Plak takılı iken aşırı sıcak ve soğuk yiyecek, içecekler tüketilmemelidir. Bunun yerine yemek yeneceği zaman plaklar çıkarılmalı, ardından temizlenerek tekrar takılmalıdır.
  3. Plakların her yemekten sonra yumuşak bir fırça ve su ile temizlenmesi önemlidir. Aksi takdirde bakteri üreterek ağız içi sorunları meydana gelmesine sebep olabilirler.

Kimler İnvisalign Tedavisi Yaptırabilir?

Genel olarak İnvisalign yorumlarına bakıldığında genç yaştaki hastalarımız tarafından tercih edildiğini görmekteyiz. Net olarak bu tedavi için bir yaş aralığı bulunmamakla birlikte kemik gelişiminin tam olarak gelişmediği küçük çocuklarda kullanımı pek fazla gerçekleşmemektedir. Fakat bu durum ortodonti uzmanının değerlendirmesine bağlı olarak değişmektedir. Yani çoğu yaş grubu için kullanılabilir düzeydedir.

Hafif ve orta düzeydeki diş yamuklukları olanlar ve ağız içerisinde deformeye açık kişilerin tedavisinde de diş telinden daha çok bu yöntem seçilmektedir. Temizliği ve kullanımı kolay olduğu için bu bakımdan da sıklıkla kullanılmaktadır.

İnvisalign Bakımı

Bu şeffaf plakların bakımı oldukça kolaydır. Sadece gün içerisinde iki kez ılık su ve yumuşak bir fırça yardımı ile temizlenebilirler. Bu da tel tedavisine göre daha fazla tercih edilmesinin başka bir nedeni olarak açıklanabilir. Zaten plaklar devamlı olarak değiştirileceği için uzun süreli bir kullanım söz konusu olmamaktadır. O nedenle günlük bakımlarının su ve fırça ile gerçekleştirilmesi yeterli olacaktır. Bunun yanında her yemekten sonra dişlerin de fırçalanması ve diş ipi kullanılarak bakterilerden arındırılması önemlidir.

İnvisalign Fiyatı Nedir?

Şeffaf Plakların tedavi ücreti, çapraşıklığın düzelmesi için kullanılması  gereken plak sayısı ile doğru orantılıdır. Ancak 2023 yılı invisalign fiyatı hakkında genel bilgilendirme olarak 25000-60000 TL arasında değişmektedir.

İnvisalign

(Ortalama Puan ve 0 Değerlendirme)